Top tippek és technikák a vállalkozás hírnevének javítására

 

Mint azt minden tapasztalt üzletember tanúsíthatja, a hírnévmenedzsment az egyik legfontosabb készség, amelyet egy új vállalkozó elsajátíthat. A hosszú távú sikerhez elengedhetetlen, hogy tudja, hogyan alakíthatja az Ön megítélését. Az alábbi cikk célja, hogy néhány hasznos támpontot nyújtson, hogy segítsen elindítani a folyamatot az Ön számára.

 

Ahhoz, hogy biztosítsa ügyfelei bizalmát, az őszinteség és az átláthatóság kulcsfontosságú. Ne távolítson el vagy próbálja elfedni a negatív bejegyzéseket a weboldaláról. Ezzel azt a látszatot keltheti ügyfelei számára, hogy figyelmen kívül hagyja aggodalmaikat, vagy egyszerűen nem törődik velük. Mindig nyíltan beszéljen minden olyan problémáról, amellyel cége esetleg szembesül.

 

Ha webhelye nem szerepel az internetes keresés első néhány oldalán, lehet, hogy itt az ideje befektetni egy keresőoptimalizálásra szakosodott cégbe. Ez a cég a legújabb SEO-gyakorlatok alkalmazásával a weboldalának minden egyes oldalát átveszi, és kulcsszavakat épít be az egészbe.

 

Ellensúlyozza a cégéről szóló negatív online tartalmakat, és vegye fel a kapcsolatot a készítőjével. Ha valaha is negatív tartalom jelenik meg, amikor keresést végezzen a vállalatára vonatkozóan, próbáljon meg minél hamarabb kapcsolatba lépni az értékelővel, bloggerrel vagy azzal, aki azt közzétette. Kérdezze meg őket, hogy van-e valami, amivel a negatív hangulatot pozitívra változtathatja. Ha erre nem hajlandóak, írjon egy kommentet (ha lehetséges), amelyben a saját oldaláról is beszámol.

 

Amikor nyilvánosan válaszol egy ügyfél által hagyott visszajelzésre, mindenképpen szólítsa meg őket név szerint. Az emberek tudni akarják, hogy az üzlettulajdonosok egyénként tekintenek rájuk, és nem egy nagyon nagy csoport egyik részeként. A nevük használatával megkapják, amit szeretnének.

 

Soha ne tegyen közzé hamis értékeléseket és megjegyzéseket, amelyek pozitív fényben tüntetnék fel vállalkozását. Akár hiszi, akár nem, a legtöbb ügyfél felismeri, ha átverik, és elveszíti a bizalmát Önben és a cégében. Ahelyett, hogy ügyfeleket nyerne, a végén elveszítheti őket.

 

Vegyen részt a közösségében. Az egyik legjobb módja annak, hogy erősítse vállalata hírnevét, ha jótékonykodik a közösségében. Ha időt szán arra, hogy visszaadjon a közösségének, jó reklámot kap, és lehetőséget kap arra is, hogy sok olyan emberrel beszélgessen, akikkel egyébként soha nem jutna szóba.

 

Fontos, hogy szilárd üzleti színvonalat állítson fel. Ez magában foglalja az integritást is; be kell vállalnia minden hibát, amit elkövet. Az átláthatóság hosszú utat tesz meg az erős hírnév kiépítésében.

 

Amikor választ készít egy negatív online értékelésre, igyekezzen mindent megtenni, hogy ne említse meg cége nevét. Minél többször szerepel az oldalon, annál valószínűbb, hogy ez a keresőmotorok találatai között magasabban fog megjelenni, ami hatalmas csapást jelent az Ön vállalkozásának hírnevére.

 

Legyen válogatós az interneten megosztott információkkal kapcsolatban. Ezeket később felhasználhatják Ön ellen. Legyen óvatos, függetlenül attól, hogy hányan vagy kevesen használják a közösségi média fiókjait.

 

Legyen óvatos azzal, hogy Ön és alkalmazottai mit mondanak az interneten. Bármi, amit a Facebookon, a Twitteren vagy bárhol az interneten mondanak, örökre online maradhat. Győződjön meg arról, hogy vállalata rendelkezik-e közösségi médiára vonatkozó szabályzattal. Az alkalmazottai hangja képviselheti a vállalatát, ami lehet jó vagy rossz. Ezért fontos, hogy a kialakított közösségi médiapolitika szerint járjanak el.

 

Nem lehet vitatni azt a gondolatot, hogy szilárd hírnév nélkül a siker meglehetősen nehéznek bizonyulhat. Ha nem értjük meg a hírnévmenedzsment alapjait, az bármely feltörekvő vállalkozás halálos ítéletét jelentheti. A jó hír az, hogy a fenti tippekkel a kezében számos problémás pontot elkerülhet az út során.